Hervatting Clubritten / Toertochten

Per 1 juli zijn er versoepelingen van de COVID-19 maatregelen geweest, als onderdeel hiervan vervalt de 1,5-meter-regel voor sporters. Fietsen in een groep is daarmee weer toegestaan, wat betekent dat we met onmiddellijke ingang de activiteiten van de Toerkalender weer op mogen pakken!

We beginnen op 5 juli met rondje naar Café Holland zie kalender, we wensen iedereen veel plezier, veilige kilometers en gezondheid toe.

We vertrekken als vanouds om 8:00 uur vanaf Manege de Vijf Eiken. Ook de zaterdag ochtend ritten met vertrek om 9:30u bij de Praxis Bouwmarkt  zullen weer worden opgepakt, houd voor de invulling en definitieve vertrektijden van deze ritten de Vrije Coureur Fietsapp in de gaten.

Let wel dat we regels van het RIVM zoveel mogelijk volgen, dus bij ziekte verkoudheid thuis blijven en waar mogelijk voldoende ruimte / afstand houden. Je houd sowieso 1,5 meter afstand tot andere weggebruikers.

De spelregels

• De 1,5-meter-regel tijdens het sporten vervalt. Tijdens club- of groepsritten hoef je onderling geen 1,5 meter afstand meer te houden. Fietsen in een groep mag dus.
  • Je houdt onderweg wél 1,5 meter afstand tot andere weggebruikers.
  • Voor vertrek en bij terugkomst van een rit, houdt je onderling wél 1,5 meter afstand tot elkaar.
  • Ben jij of iemand uit je familie ziek of verkouden? Blijf dan thuis.
  • Je volgt de hygiënevoorschriften van het RIVM op.
  • Geforceerd stemgebruik, zoals schreeuwen, is niet toegestaan. Maak daarom voor vertrek afspraken met elkaar hoe je communiceert

Je leest op de website van de Rijksoverheid meer over de maatregelen die per 1 juli gelden voor sporters.

Houd rekening met anderen

De regels voor fietsers zijn weliswaar versoepeld, maar 1,5 meter afstand houden tot andere weggebruikers blijft de norm. Geef andere weggebruikers dus de ruimte. Denk goed na over je eigen gedrag als je de weg op gaat: andere weggebruikers moeten en willen wél de 1,5 meter afstand bewaren. Respecteer dat.

Hoe doe je dat?

Als je 1,5 meter afstand tot anderen bewaart, draag je bij aan de veiligheid van jezelf en andere weggebruikers én het imago van de wielersport. De NTFU geeft tips en adviezen hoe je voldoende afstand bewaart tot andere weggebruikers.

Dit vind je misschien ook leuk...