Onze vereniging

Wielervereniging De vrije Coureur is een bloeiende vereniging, die niet meer weg te denken valt uit het (regionale) wielercircuit. De inmiddels 45 jaar oude vereniging is zeer actief, zowel voor eigen leden als voor renners van buiten de eigen vereniging.

Zo beschikt de club over een mooie toer-kalender voor hun leden, waarop diverse activiteiten pronken. Dit loopt uiteen van gezamenlijke fietsritten in binnen- en buitenland, maar ook randzaken als bierproefavond, nieuwjaarsreceptie en een jaarlijkse barbeque. Naast deze kalender zoeken de leden elkaar ook vaak op voor activiteiten die niet uit naam van de vereniging georganiseerd worden.

Ook organiseert De vrije Coureur evenementen die voor niet-leden toegankelijk zijn. De voorjaarscompetitie is daar een mooi voorbeeld van: deze heeft een mooie plaats gekregen op de wielerkalender en kan altijd rekenen op veel aanloop van zowel belgische als nederlandse renners. Vanaf 2017 neemt de vereniging ook de organisatie van de vijfeiken cross op zich.

De vereniging beschikt over ruim 80 leden, en het ledenaantal zit laatste jaren weer in de lift. Wil je een keer de sfeer proeven? Neem dan eens contact op om een keertje mee te fietsen!