2e wedstrijd Voorjaarscompetitie

Na de ietwat tegenvallende opkomst van vorige week mochten we vandaag maar liefst 57 renners aan de start van onze voorjaarscompetitie verwelkomen, wat een geweldige opkomst! Onder hen ook 3 dames die niet werden afgeschrikt door de harde wind, waarvoor hulde. Ook al was het weer minder guur dan tijdens de eerste wedstrijd, zorgde de harde wind voor allesbehalve vriendelijke fietsomstandigheden.

Nadat de eerste ronde, zoals gebruikelijk geneutraliseerd was afgelegd, ging het gas er direct vol op. Door enkele vroege ontsnappingen werd het deelnemersveld al binnen een paar ronden uit elkaar getrokken. Al snel ontstond een kopgroep van zeven die niet meer te achterhalen bleek. Na een zware koers moesten Jasper de Laat en Remco Esselaar in de eindsprint hun meerdere erkennen in Jeff Vertommen uit het Belgische Vorselaar.

De dames zijn gelijk met de mannen gestart en zij stonden ook zeker hun mannetje. Helaas moest Ingrid van den Wijngaard de strijd opgeven met een lekke band, waardoor Bianca van den Belt en Ilona Struijs het samen mochten uitvechten. Bianca mocht na een uur koers de bloemen voor de eerste plaats in ontvangst nemen.

We willen alle renners, verkeersregelaars, EHBO en de vrijwilligers van de Vrij Coureur bedanken voor deze mooi verlopen koers. Hopelijk zien we jullie volgende week weer!

Uitslag:

Heren
Jeff Vertommen, Vorselaar (B) 1
Jasper de Laat, Moergestel 2
Remco Esselaar, Stein 3
Peter Stienstra, Grubbenvorst 4
Mark Laarhoven, Gilze 5
Germon Peeters, Tilburg 6
Jules de Cock, Eindhoven 7
Raoef Taki, Oosterhout 8
Xavier Poels, Oeffelt 9
Jorri de Haas, Eersel 10