3e wedstrijd Voorjaarscompetitie

Nol van Loon wint met grote overmacht de 3e wedstrijd van de Voorjaarscompetitie

Op deze prachtige zonnige voorjaarsochtend hadden we een mooie opkomst van 51 heren en 4 dames die kwamen strijden voor de bloemen. En een strijd was het zeker, vanaf de eerste ronde werden er al aanvallen geplaatst door renners die de koers direct hard wilden maken. Dit had tot resultaat dat er zich 2 groepen renners vormden, waarbij de dames Bianca van den Belt en Gabi Van Pelt zich tussen al het mannengeweld netjes in het 2e peloton wisten te handhaven.

Al na 3 ronden wisten Mark Laarhoven en Nol van Loon definitief los te komen van het peloton. Zij wisten hun voorsprong dusdanig snel uit te breiden dat zij al halverwege de koers het volledige peloton voorbij kwamen, het leek dus voor de hand te liggen dat het gevecht om het hoogste schavot tussen hen zou zijn. Helaas moest Mark Laarhoven laat in de koers zijn wedstrijd staken waardoor Nol van loon onbedreigd de eerste plaats kon opeisen.

In de laatste ronden wisten Peter Stienstra  en Jeroen Rombouts samen met Nol van Loon weer lost te komen van het peloton, van een gevecht om de 2e en 3e plaats echter geen sprake aan het eind van de wedstrijd kwam Nol van Loon, vriendschappelijk geflankeerd door Peter Stienstra en Jeroen Rombouts vrijwel gelijktijdig over de streep. Bij de dames was
Bianca van den Belt Gabi van Pelt net te snel af in de sprint.
Ilona Sruijs kwam als 3e dame over de meet.

Peter Stienstra neemt met zijn 2e plaats van vandaag de leiding in het algemeen klassement over, volgende week wordt het eindklassement opgemaakt onder de renners die aan minimaal 3 van de 4 wedstrijden hebben deelgenomen.

Volgende week is het alweer de laatste van onze vier wedstrijden, we hopen dan weer vele van jullie te mogen verwelkomen.

Voor het totaal klassement klik hier

Voor de foto’s van deze wedstrijd klik hier

Uitslag:

HerenUitslag 3e wedstrijd
Nol van Loon, Breda 1
Peter Stienstra, Grubbenvorst 2
Jeroen Rombouts, Tilburg 3
Mauro Spapen, Rijen 4
Cas Graafmans, Rijen 5
Jeroen Stasse, Oosterhout 6
Erik Hoevenaars, Gilze 7
Raoef Taki, Oosterhout 8