1e Vijf Eiken Cross 2018

Na een lange voorbereiding en met behulp van de sponsors is het gelukt om in 2018 weer een cross te organiseren over 5 wedstrijden. De organisatie heeft de traditie van de Vijf eiken Cross weten voor te zetten nu de oude generatie er mee is gestopt.

Dit jaar hebben we het parcours weten uit te bouwen door over het terrein van Spiridon te rijden.  met deze lus erbij maakt het een mooi rondje van 2,3 km. De wedstrijden worden in verschillende Categorieën gereden.

Als eerste ging de jeugd tot en met 16 jaar van start. Er werd 20 minuten lang stevige strijd geleverd om op het podium te komen. Door de gunstige weersomstandigheden lag het parcours er perfect bij.

Na de jeugd was de beurt aan de leeftijdscategorie 50+ en de Dames om 13.35 uur. De opkomst was al direct groot bij de 1e cross dit jaar. Na het fluitsignaal start men massaal richting de eerste bocht en men streed om als eerste er door te komen. Na de eerste bocht werd het peloton op een lint getrokken door het hoge tempo. De deelnemers reden 35 minuten lang voor wat ze konden dat was ook te zien aan de hoge gemiddelde snelheid.

De laatste wedstijd van deze dag is voor de categorie 17 tot en met 49 jaar. Zij strijden 45 minuten om een podiumplaats. Het Parcours was nu goed ingereden door de eerdere gereden wedstijden. De door de organisatie gemaakte bochten waren nu mooi ingesleten waardoor ook harder werd gereden. Het verschil werd al snel gemaakt na 2 ronden te rijden. De opkomst was bij deze categorie ook groot.

De 1e Vijf Eiken Cross 2018 is nu een feit, 54 crossers hebben deelgenomen op ons mooie en op sommige stukken technische parcours. De organisatie heeft veel complimenten mogen ontvangen voor de lus over het terrein van Spiridon.

De 2e Cross is volgende week al, op zaterdag 10 November. Als je nog mee wilt doen dan kan dat altijd, Voor het eind klassement moet je vier wedstrijden hebben gereden. Dus schrijf je in en doe mee. De Vijf Eiken Cross is ook een prima wedstrijd om als training te gebruiken. Deel name is voor iedereen en kost 5 euro per wedstrijd,  De Laatste wedstrijd is er een Tombola voor de deelnemers die minimaal 4x mee hebben gedaan, Dus ben niet bang als het te hard gaat of denk niet die kan ik nooit bijhouden. Gewoon meedoen is belangrijker dan winnen. Natuurlijk wordt er gestreden om een podium plaats.

Uitslag 1e Cross:

Jeugd t/m 12 jaar: