4e wedstrijd Voorjaarscompetitie

Mauro Spapen sprint naar de zege, Peter Stienstra pakt eindklassement

Het goede weer van de afgelopen weken heeft veel renners gemotiveerd om hun krachten te komen meten in Rijen. Wielervereniging de Vrije Coureur organiseert de voorjaarscompetitie al tientallen jaren, maar nog nooit hebben we zoveel deelnemers gehad als vandaag, maar liefst 90 heren en 7 dames stonden aan de start!

Het grote aantal deelnemers zorgde ook dat het tempo vanaf het eerste moment zeer hoog lag. De koers werd aantrekkelijk gemaakt door vele ontsnappingspogingen die steeds weer snel werden ingelopen door het peloton.

Uiteraard waren er renners die het tempo in het peloton niet konden volgen waardoor er meerdere groepen op het parcours reden, maar na een uur koers bestond het peloton nog altijd uit zo’n 50 renners. Pas in de laatste 3 ronden wist een groep van ongeveer 20 renners los te komen van de rest, en zij waren allemaal hongerig voor de overwinning, dus het leek een gegeven dat het op de eindsprint uit zou komen.

In de eindsprint was Mauro Spapen uit Rijen, Peter Stienstra en Jasper de Laat net te rap af. Het was sowieso een goede dag voor de familie Spapen, Nina Spapen wist namelijk beslag te leggen op de eerste plaats bij de dames, voor Bente van de Nouweland en Ingrid van den Wijngaard

De 2e plaats was voor Peter Stienstra voldoende om de leiding in het algemeen klassement te behouden. Met zijn overwinning vandaag eist Mauro Spapen de 2e plaats op in het klassement. John de Leeuw completeert de top 3. Proficiat mannen!

Dit was alweer de laatste wedstrijd van onze voorjaarscompetitie. We hopen jullie volgend jaar weer te mogen verwelkomen om vroeg in het seizoen wedstrijdritme op te komen doen. Allemaal een top fietsseizoen toegewenst!

Voor het totaal klassement klik hier

Voor de foto’s van deze wedstrijd klik hier

Uitslag:

HerenUitslag 4e