1e Wedstrijd Voorjaarscompetitie 2020

Zaterdag ochtend mochten we 25 gemotiveerde renners, waarvan 2 dames, aan de start van de eerste Voorjaarscompetitie wedstrijd verwelkomen. Nadat de eerste ronde zoals gebruikelijk geneutraliseerd was afgelegd, vertrokken er direct 3 renners, de eerste ontsnapping was een feit. Het peloton liet zich niet zo makkelijk aan de kant zetten en pakte de 3 al snel weer terug.

Door de vroege ontsnapping lag het tempo gelijk hoog en werd het deelnemersveld al binnen een paar ronden uit elkaar getrokken.  Na ongeveer 20 minuten gingen Jeff Vertommen en Teun van Poppel er samen vandoor.

De twee namen snel afstand van het peloton en reden onbedreigd naar de eindsprint waar Teun zijn meerder moest erkennen in Jeff. Even later werd de sprint voor de 3e plaats gewonnen door Peter Stienstra.

Bij de dames mocht Patricia Nuijens na een uur koers de bloemen voor de eerste plaats in ontvangst nemen Bianca van den Belt werd tweede.

Komende zaterdag staat de 2e wedstrijd van de Voorjaarscompetitie op het programma, we hopen jullie dan weer in grote getale te mogen ontvangen op de Haansberg in Rijen. Inschrijven vanaf 9:15u, start om 9:45u. Tot dan!

Uitslag HerenUitslag Dames
1Jeff Vertommen, Vorselaar1Patricia Nuijens, Eersel
2Teun van Poppel, Hilvarenbeek2Bianca van den Belt, Tilburg
3Peter Stienstra, Venlo