Fotofinish bij afsluitende wedstrijd Voorjaarscompetitie

De 4e en afsluitende wedstrijd van de Voorjaarscompetitie was wederom een wedstrijd waarbij de wind een grote rol zou gaan spelen. Ondanks deze factor ging de snelheid al snel de hoogte in en was het alle hens aan dek.
Een kopgroep van 5 man bestaande uit Jeff Vertommen, Teun van Poppel, Nol van Loon, Jasper de Laat en Jasper Van Cant. Deze laatste was de winnaar van de 3e wedstrijd en had duidelijk zin in nog een mooie overwinning op De Haansberg.

Naarmate de wedstrijd vorderde en het tempo strak in de hoogte bleef gaan werd er ook in het peloton niet stil gezeten. Ook hier kwam er uiteindelijk verbrokkeling door de factor wind en hoge snelheid.
Daar trok de kopgroep zich weinig van aan. Zij maakte zich immers op voor wie er ging winnen deze dag. En juist als je zo graag winnen wil slaat het noodlot toe. Zo ook vandaag bij Jasper Van Cant. Hij reed lek op een cruciaal moment en moest de kopgroep laten gaan. Voorin bleven men uiteraard niet wachten en streden om de winst.

De spint werd ingezet en in eerste instantie dacht iedereen inclusief Jeff Vertommen zelf dat hij de dag winnaar was voor Nol van Loon en Teun van Poppel.
Echter een finishfoto, welke ons nadien werd toegestuurd, daarop werd pijnlijk duidelijk dat de dag uitslag helaas niet geheel de juiste was. Daarom willen wij hierbij rectificeren dat Nol van Loon uit Tilburg de dag winnaar is geworden voor Jeff Vertommen uit Vorselaar en Teun van Poppel uit Hilvarenbeek. Uiteraard onze excuses hiervoor.

Maar naast de heren waren er ook twee dames vandaag die de strijd met elkaar aangingen. Zij hebben net als de heren renners enorm hard gestreden voor elke meter. Hierbij ging als dagwinnaar met de bloemen aan de haal Patricia Nuijens uit Eersel voor Bianca van den Belt te Tilburg.

Uitslag HerenUitslag Dames
1Nol van Loon, Tilburg1Patricia Nuijens, Eersel
2Jeff Vertommen, Vorselaar2Bianca van den Belt, Tilburg
3Teun van Poppel, Hilvarenbeek